Trener, wykładowca akademicki, konsultant, biznesmen, mąż i ojciec. Mężczyzna wielu ról. Perfekcjonista, który nie pozwala sobie na nudę. Jego motto życiowe brzmi: „Stwórz życie, w jakim jesteś najlepszą wersją siebie, masz czego pragniesz, pomagasz innym i zmieniasz świat”. Jak doszedł do tego, co ma dziś?
Mateusz Grzesiak jest nazywany najbardziej znanym psychologiem i trenerem rozwoju osobistego w kraju. Gdy w 2004 roku ukończył prawo na Uniwersytecie Warszawskim, niewiele osób w Polsce interesowało się tą tematyką. Cztery lata później jako magister studiów psychologicznych na Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie wiedział już, że wiele z tego czego się nauczył, nie ma przełożenia na prawdziwe życie. Postanowił to zmienić i dlatego od 14 lat prowadzi szkolenia oraz wykłady na całym świecie dla osób prywatnych oraz firm. Jest znany na rynkach europejskich, latynoskich i amerykańskich (USA, Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Brazylia, Izrael, Meksyk). Do tej pory przeprowadził ponad 10 000 godzin szkoleń, które prowadził w 7 językach. Wśród jego klientów znajdują się gwiazdy estrady i sportu, zarządy firm, średnia i wyższa kadra menedżerska (10 firm z rankingu Fortune 500), czołowi przedsiębiorcy oraz dziesiątki tysięcy osób z całego świata. Z sukcesem współpracował m.in. z takimi markami jak: Volkswagen Bank, Audi, Aviva, Porsche, Atlas, Noble Bank, Coca-Cola, Danone, LOTOS, Sysmex oraz Infosys. Z jego szkoleń korzystają firmy z branży motoryzacyjnej, paliwowej, finansowej, IT, ubezpieczeniowej, konsultingowej oraz energetycznej. Jest pracownikiem naukowym Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, wykłada na uczelniach w Polsce i zagranicą.
Mateusz Grzesiak
Przepis na sukces
Najbardziej lubi spędzać czas z rodziną albo uprawiać sport. Jednak doskonale jest mu znany świat gwiazd i ludzi sukcesu. Dorota Gardias – dziennikarka i prezenterka, Michał Bowsza – Audi brand manager, Arkadiusz Muś – twórca PressGlassu, Brian Tracy – amerykański autor bestsellerowych książek, Przemysław Saleta – mistrz świata w kick-boxingu, Jaga Hupało – artystka czy Agnieszka Kaczorowska – mistrzyni świata w tańcu – to tylko niektóre nazwiska osób z pierwszych stron gazet, z którymi współpracuje Mateusz Grzesiak. Niejednemu przewróciłoby się od tego w głowie. „Żeby twardo stąpać po ziemi potrzebna jest silna osobowość. Nad tym pracowałem i pracuję cały czas” – mówi Mateusz Grzesiak. Jest bezpośredni. Mówi, co ludzie powinni, a nie co chcą usłyszeć. Szkoli innych, uczy się, wykłada na szkołach wyższych, pisze książki z zakresu psychologii sukcesu, zmiany i relacji, marketingu. Do tej pory wydał ich 13, a „Success and Change” otrzymała od magazynu psychologicznego „Charaktery” – nagrodę Teofrasta dla najpopularniejszej książki psychologicznej w Polsce. Jego ostatnia książka „Psychologia Hejtu” jest poświęcona zjawisku nienawiści w internecie i skutecznym technikom radzenia sobie z hejterami, z którymi ma do czynienia na co dzień. Ale to go nie powstrzymuje. W 2017 roku obronił pracę doktorską pt. „Kształtowanie marki osobistej z wykorzystaniem serwisu YouTube na przykładzie Polski i USA”. Od 2013 roku jest prezesem zarządu spółki Starway. Z powodzeniem realizuje strategię wchodzenia w świat szkoleń e-learningowych i cyfryzacji biznesu.
Jeśli biznes, to na globalną skalę
Mateusz Grzesiak rozpoczął swoją działalność w 2004 roku, organizując szkolenia dotyczące szeroko pojętego rozwoju osobistego oraz komunikacyjnego. Dziś zarządza Starway Institute i prowadzi własną telewizję szkoleniową (http://www.mateuszgrzesiak.tv/), z pomocą której dostarcza osobom zainteresowanym rozwojem osobistym, marketingiem i sprzedażą oraz relacjami, kursy i programy szkoleniowe online. Zarządza biznesem, wykorzystując narzędzia z zakresu Mixed Mental Arts – autorskiego systemu. System łączy komunikacyjne narzędzia pochodzące z różnych dziedzin, w celu stworzenia nowatorskich modeli zmiany w życiu osobistym i biznesie. Jest popularyzatorem „bizuki” – łączenia nauki z biznesem. Jego wybitne osiągnięcia biznesowe potwierdzają nagrody m.in. Manager Award 2017 za implementacje innowacyjnych strategii sprzedaży oraz nowoczesnych form zarządzania w polskich firmach. Zapytany o to czy obawia się konkurencji, odpowiada z uśmiechem – „Konkurencja? Widzę ją codziennie, gdy patrzę w lustro”.
500 tys. fantów o czymś świadczy
Jak sam mówi, w jego słowniku nie ma pojęcia „nuda”. Można się o tym przekonać, wchodząc na jeden z profili Mateusza Grzesiaka w social mediach i czytając jego posty. Z Facebooka dowiemy się nie tylko tego, że obsesyjnie ćwiczy brazylijskie jiu-jitsu i zapasy, ale również, że każdego dnia inspiruje i uczy ponad pół miliona użytkowników z całego świata. Ma także konto na Instagramie i prowadzi kanał na YouTube. Materiały wideo, które tam zamieszcza liczą ponad 10 mln wyświetleń. Niedawno uruchomił amerykański kanał na YouTube – Dr. Matt, z pomocą którego zamierza dotrzeć do anglojęzycznych użytkowników na całym świecie. Łącznie w mediach społecznościowych Mateusza Grzesiaka regularnie obserwuje 500 tys. fanów.
Ale Meksyk, czyli przeciwieństwa się przyciągają
Od 7 lat Mateusz Grzesiak jest mężem doktor farmakologii Iliany Ramirez i ojcem Adriany. Przyszłą żonę poznał 10 lat temu podczas jednego ze swoich szkoleń w Mexico City, gdy demonstrował kursantom techniki komunikacyjne. Choć oboje pochodzą z dwóch różnych światów, razem tworzą szczęśliwy związek oparty na synergii potencjałów – według mediów stanowią przykład „power couple”. Poznanie Iliany, wyjście cało z porwania w Brazylii w 2014 roku, schudnięcie ponad 30 kilogramów w ciągu 7 miesięcy, napisanie najpopularniejszej książki psychologicznej w kraju, wyleczenie się z nadciśnienia i prowadzenie szkoleń na całym świecie – uważa za swoje największe życiowe osiągnięcia.
Mówi o sobie, że jest obywatelem świata. Uwielbia mocną kawę, argentyńskiego Malbeca, podróże oraz poznawanie nowych miejsc i ludzi – odwiedził blisko 120 krajów.